Változások a vásárlás és eladás menetében

Ahogy már láttátok, az oldalon néhány fontos funkció a mai napon átalakult. Ezzel a bejegyzéssel szeretnénk Nektek segíteni abban, hogy el tudjatok igazodni a változások között. Lássuk tehát az érintett területeket!

 

1. Eladási űrlap:
Kisebb változások történtek. A “Szállítás módja és költsége” részben található opciók egymás alá kerültek(1.kép). Amennyiben az eladó szállítási költség sablont választ, a rendszer automatikusan beilleszti az ebben található adatokat. Szállítási módok megadásakor egy új sor jelenik meg(2.kép), “Fizetési lehetőségek” névvel. Ha alatta bejelölésre kerül a “További információ” rész, megjelenik egy szövegdoboz, ahol szabadon begépelhető a szükséges információ.

Abban az esetben, ha az eladó állja a postaköltséget(3.kép) a rendszer automatikusan 0-t ír minden kiválasztott helyre (nem kötelező).

 

2. Licit nélküli vásárlás:

Ha sikeresen megtörtént, a vevő ehhez hasonló(4.kép) oldallal találkozik. Itt mindent át lehet tekinteni. Felül szerepel az aukció neve, valamint a vételár. Itt látható egy ‘Véglegesítés’ feliratú zöld gomb. A megnevezés valószínűleg még módosulni fog. Fontos tudni, hogy a vásárlás már végleges, ez az oldal mindössze arra szolgál, hogy az eladó és a vevő egyszerűbben lebonyolíthassák az üzletet. A gombra kattintás után történteket a 4. pontban részletezzük.

A “Vásárlás folytatása” részben az eladó további termékei tekinthetők meg. Ez csak akkor látszik, ha a megvásárolton kívül minimum 3 db, képet is tartalmazó aktív aukciója fut az oldalon.

A “Vásárlási részletek” tartalmazzák az eladó felhasználónevét, e-mail címét, valamint a választható (adatlapon megadott) szállítási, fizetési opciókat.

Legalul található az “Üzenet az eladótól” rész, amely a vevők számára megírt automatikus üzenetet tartalmazhatja. Ez e-mailben is kiküldésre kerül, de itt, a kis narancssárga nyílra kattintva is elolvasható.

 

3. Vásárolt termékek a Saját oldalon:

Ezen az oldalon(5.kép) egy új ikon található ‘Véglegesítés’ névvel. Az elnevezés még módosulhat. Változás még, hogy a “További lehetőségek” közé beiktatásra került a “Szállítás és fizetés részletei” opció. Mindkettő ugyanarra szolgál, ezen keresztül érhető el az űrlap, amely a 4. pontban kerül bemutatásra. Fontos megjegyezni, hogy a régi szállítási opciók űrlapra mutató link csak azoknál az aukcióknál érhető el, amelyek a mai nap előtt lettek vásárolva!

Ha egy eladótól több terméket is vásároltunk, a rendszer a következő oldalon(6.kép) automatikusan behozza ezeket nekünk. A “Fizetendő” oszlopban megtaláljuk tételenként a megnyert termékek összegét, az oldal alján pedig az általunk kijelölt aukciók árainak végösszege látható.

 

4. Fizetési részletek:

Ezt az oldalt(7.kép) a 2. és 3. pontban bemutatott helyekről egyaránt el lehet érni. Az oldal funkcióját tekintve az eddigi szállítási opciók űrlapot váltja ki. A “Fizetési összesítő” mutatja mely aukció(k)ról van szó. A “Részletek” alatt az eladó által megadott szállítási és fizetési módok szerint szerepelnek az opciók. A “Fizetési lehetőségek” közül kötelező valamit bejelölni. Ha csak egy aukcióról van szó, a szállítási lehetőségek mellett annak költsége is feltüntetésre kerül. A “Fizetendő” rész szabadon módosítható, ám akkor nem jelenik meg automatikusan, ha mindössze egy vásárolt termékre töltjük ki az űrlapot. Ekkor a “Másik szállítási módot kérek” opció bejelölésével hívhatjuk elő.

 

A szállítási költség szabad megadásának lehetősége természetesen nem jelenti azt, hogy az eladó köteles a vevő olyan átvételre vonatkozó igényeit is teljesíteni, amelyek nem szerepeltek az aukció adatlapján. Mindössze adott az esélye annak, hogy a két fél kölcsönös megállapodás esetén más szállítási módot válasszon. Tegyük fel, valaki csak az ajánlott postát szerepelteti az aukcióban, azonban a vevőnek sürgős a vásárlás, így elsőbbségivel szeretné megkapni a terméket. Kiválasztja az opciót, beírja az összeget, majd az “Üzenet az eladónak” részben részletezi az indokait.

A “Szállítási cím” részben a vevő azt állíthatja be, hogy milyen lakcímre szeretné kérni a megnyert terméke(ke)t. Lehetőség van a fiókban megadottak kiválasztására, illetve teljesen új cím beírására is.

 

5. Összesítés:

A 4. pontban bemutatott oldalról a ‘Következő’ gombra kattintva juthatunk el ide(8.kép). Itt lehet leellenőrizni minden, a tranzakcióval kapcsolatban megadott adatot. Látható a termék(ek) vételára, a választott szállítási mód szerinti díj, valamint a végleges fizetendő összeg.
Ha minden rendben, az ‘Elküld’ gombbal lehet az adatokat továbbítani az eladónak. Ennek megtörténtéről mindkét fél e-mailben értesül. Az e-mailek jelenleg sajnos részben lengyel szöveggel kerülnek kiküldésre, ennek és a többi apró hibának a korrigálásán munkatársaink folyamatosan dolgoznak.

 

Reméljük, az ismertető átolvasása hasznosnak bizonyult. Kérdéseiteket, véleményeiteket itt a blogban, valamint a TeszVesz fórum kiemelt topikjában írhatjátok meg. További eredményes aukciózást kívánunk!

 

Szerző: TeszVesz Tünde
Cimkék:
Kategóriák: Közérdekű

Facebook hozzászólások

8 hozzászólás

 
  • harapoSteve szerint:

    Ha a vevő szállítási címként egy teljesen új címet ad meg, az a Teszvesz Segédben is aktualizálódni fog, vagy erre is nekem kell külön odafigyelnem és ellenőrizni ki milyen címet adott meg?

  • beecicu szerint:

    Nekem az lenne a kérdésem, hogy ha kiemelt terméket nyer meg valaki, és mégsem kéri, negatív értékelés esetén a jutalékot kapom csak vissza, vagy a kiemelés díját is?

  • teszvesztunde szerint:

    Sajnos csak a jutalékot kapod vissza, a kiemelés díját nem tudjuk Neked visszatéríteni.

  • zsuzsanna-1o szerint:

    Üdv,mindenkinek!
    Nekem az a problémám,hogy napok ota nem tudom kiegyenliteni aszámlám Bankártyával!ahogy rá klikkelek, visszadob a föoldalra. Legalább egy körüzenetet,vagy értesitést várnék ha meghibásodott a rendszer. Ki tud valamit ez ügyben?Köszönöm!!!

  • zebu12 szerint:

    Üdv!

    Hogy lehet előhozni az eladott vagy éppen licit nélkül véget ért termékek
    topicját? kéne egy infó, amit nem adtam meg az új hirdetésben, de korábban a termék topicjában megválaszoltam.

    Előre is köszi a segítséget!

  • evi0502 szerint:

    Sziasztok!

    Érdeklődöm, hogy a régebben feltett és azóta befejeződött aukciók listáját hol találom. Azokra az aukciókra gondolok, amiket utána nem tettem fel.

    Valahol megjelenik-e az eddig feltett összes aukcióm??
    Köszönettel!

  • teszvesztunde szerint:

    Szia!
    A saját fiókodban, az “Eladás”-nál lévő “Ajánlatok-Nem eladottak” menüpontra kattintva láthatod a már nem futó aukcióidat.
    http://www.teszvesz.hu/myaccount/notsold.php
    A bökkenő, hogy a rendszer 60 nap után automatikusan törli azokat az aukciókat, amiket nem indítanak újra. Ezért lehetséges, hogy már nem fogod megtalálni őket. Van erre egy megoldás, bár egy kicsit dolgozni kell vele, de utána megmarad az összes aukciód a gépeden. 🙂
    http://blog.teszvesz.hu/?p=70
    Üdv
    Tünde

  • ankamari szerint:

    SZIA!

    Nem találtam ,hogy hol lehet fizetési emlékeztetőt küldeni ??

Írd meg véleményed!

XHTML (engedélyezett tag-ek): <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

A Felhasználási és adatvédelmi alapelvekben foglaltakat elolvastam, megértettem, és hozzászólásommal hozzájárulok ahhoz, hogy személyes adataimat a tájékoztatóban megjelölt célból az Extreme Digital-eMAG Kft. kezelje.